Translate

Sunday, May 8, 2022

فضای شدید امنیتی و قطع اینترنت در خوزستان برای سومین روز متوالی




گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از ادامه فضای شدید امنیتی در خوزستان، قطع اینترنت موبایل برای سومین روز متوالی و بازداشت تعدادی از شهروندان است.

بنا بر گزارش‌های رسیده اينترنت موبايل برای سومین روز متوالی در اکثر شهرهای استان خوزستان از جمله سوسنگرد، اهواز، حمیدیه و شادگان به دلیل نگرانی مقام‌ها از بروز اعتراض‌های مردمی به گرانی قطع است.

همچنین منابع محلی از بازداشت تعدادی از شهروندان در شهرهای مختلف خبر می‌دهند. در همین حال ویدیوهای مختلفی از حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهرهای استان خوزستان و همچنین اعزام خودروهای حامل نیروهای ضد شورش به این شهرها به ایران اینترنشنال رسیده یا در فضای مجازی منتشر شده است.

از جمله در ویدیوهایی که از اعتراض‌های جمعه ۱۶ اردیبهشت در ایذه در استان خوزستان به ایران اینترنشنال ارسال شده، تلاش معترضان به گرانی برای فرار از دست ماموران امنیتی دیده می‌شود. همچنین در یکی از ویدیو‌ها صدای تیراندازی ماموران شنیده می‌شود.

دو روز پیش نیز یک منبع آگاه به ایران اینترنشنال گفته بود که در پی فراخوان برای اعتراض به گرانی در سوسنگرد در استان خوزستان، ضمن حضور بی‌شمار نیروهای امنیتی در منطقه ابوذر و منع رفت و آمد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش‌ها نیروهای امنیتی با هجوم «وحشیانه» به منازل برخی از فعالان، هشدار می‌دهند در صورت مشارکت در اعتراض‌ها کشته می‌شوند.

روز شنبه نیز ویکتوریا کوتس، معاون مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ، در توییتی نوشت: اگر ایلان ماسک می‌تواند به اوکراین اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارائه دهد، چرا نتوانیم همان را به خوزستان بدهیم و اجازه دهیم این ایرانی‌های شجاع به ارتباطات دسترسی داشته باشند؟

 

No comments:

Post a Comment