Translate

Friday, March 8, 2024

یولیا ناوالنایا خواستار تحقیق درباره شبکه انتقال پول مرتبط با پوتین شد


یولیا ناوالنایا، بیوه الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس پوتین که حدود دو هفته پیش در زندان درگذشت، از اتحادیه اروپا خواست در مورد شبکه انتقال پول مرتبط با ولادیمیر پوتین و متحدانش که آن را «باند تبهکاری سازمان‌یافته» خوانده است تحقیق کند.

خانم ناوالنایا روز چهارشنبه ۹ اسفند طی یک سخنرانی در جلسه پارلمان اروپا گفت تحقیق در مورد این شبکه مالی در غرب حتماً به ولادیمیر پوتین ختم خواهد شد.

او در بخشی از سخنرانی خود گفت: «شما نه با یک سیاستمدار بلکه با سردسته خونخوار تبهکاران روبرو هستید. پوتین رهبر یک باند تبهکاری سازمان‌یافته است. این باند شامل آدم‌کش‌ها و مسموم‌کنندگان است ولی آنها فقط دست نشانده‌اند. مهم‌ترین افراد نزدیکان پوتین، دوستان و همکاران و حافظان پول‌های مافیایی هستند.»

خانم ناوالنی افزود: «شما و همه ما باید با این باند جنایتکار مبارزه کنیم. نوآوری سیاسی این است که نه از رقابت سیاسی بلکه از روش‌های مقابله با تبهکاری سازمان‌یافته استفاده کنیم. نه بیانیه‌های حاوی ابراز نگرانی بلکه تحقیق در مورد شبکه‌های مافیایی در کشورهای اروپایی، وکلا و کارشناسان مالی، که به پوتین و دوستانش کمک می‌کنند تا دارایی خود را پنهان کنند.»

خانم ناوالنی در سخنان خود پس از مرگ همسرش ولادیمیر پوتین را به دخالت مستقیم در مرگ او متهم کرده است.

کاخ کرملین اتهام دخالت در مرگ الکسی ناوالنی را رد کرده است. سازمان زندان‌های روسيه اعلام کرد که او بر اثر «‌یک عارضه مرگبار ناگهانی» درگذشته و پزشک قانونی مسئول پرونده او نیز در جواز فوت علت مرگ را «دلايل طبیعی» عنوان کرده است.

خانم ناوالنایا در پیام‌های خود در روزهای اخیر اعلام کرده که فعالیت همسرش برای افشای فساد حکومتی و تلاش برای گسترش آزادی‌های دمکراتیک در روسیه را ادامه خواهد داد.

با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری روسیه که روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) برگزار خواهد شد خانم ناوالنایا از غرب خواست نتایج این انتخابات را به رسمیت نشناسد.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود در پارلمان اروپا افزود: «پوتین برای آنچه که بر سر کشور من آورده باید پاسخگو باشد. پوتین برای آنچه بر سر کشورهای همسایه و صلح‌دوست آورده است باید پاسخگو شود. و پوتین برای هر آنچه که بر سر الکسی آورد باید پاسخگو شود.»

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت:«واکنش‌های حکومت روسیه به ابراز انزجار از مرگ ناوالنی و سرکوب‌هایی که صورت گرفته است از نگاه ما نماد وضعیت امروزی روسیه است و ما هرگز نتایج انتخابات آینده را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

 

 

 

No comments:

Post a Comment