Translate

Wednesday, July 13, 2022

آیا نخست‌وزیر سابق ژاپن بخاطر ایمان مسیحی‌اش ترور شد؟




انگیزه قتل شینزو آبه به گفته قاتلش وابستگی نخست‌وزیر سابق ژاپن به یک “گروه مذهبی خاص” بوده است. گمان زده می‌شود منظور از این گروه، یک فرقه مسیحی پروتستان باشد.

«محبت نیوز»- پلیس ژاپن پس از مراحل ابتدایی بازجویی از قاتل شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، انگیزه‌های او را شخصی و غیر سیاسی عنوان کرد.

آبه روز جمعه هنگام سخنرانی در کارزار انتخاباتی‌اش در غرب کشور هدف گلوله قرار گرفت و به یک بیمارستان محلی انتقال یافت، اما بر اثر خونریزی شدید درگذشت.

عامل ۴۱ ساله قتل او ابتدا به پلیس گفته بود که از آبه “ناراضی” بوده و به همین علت قصد کشتن او را داشته است. به گزارش رسانه‌های ژاپن، متهم در بازجویی‌های بعدی گفته “نفرت از یک فرقه خاص مذهبی” که نخست وزیر پیشین به آن وابستگی داشته انگیزه او برای قتل آبه بوده است.

استفاده از واژه “فرقه خاص مذهبی” توسط رسانه‌های ژاپن گمانه‌زنی درباره این گروه را دامن زده است. در شبکه‌های اجتماعی بحث بر سر اینکه منظور چه گروهی است بالا گرفته و اکثر گمانه‌زنی‌ها بر این است که منظور کلیسای متحد “سان‌مونگ مون” کره‌ای، موسس این کلیسا “مون” است. مون سالها پیش درگذشت اما کلیسایی که او بنا نهاد همچنان در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت دارد، از جمله در ژاپن و از نظر سیاسی به گروه‌های محافظه‌کار نزدیک است. برخی سیاستمداران مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شینزو آبه روابط نزدیک و دوستانه‌ای با این گروه مسیحی داشتند. مون که به شدت ضد کمونیست بود در سال ۱۹۵۴ این گروه را تاسیس کرد.

آنطور که تلویزیون دولتی ژاپن؛ NHK شنبه شب گزارش داده، عامل قتل آبه در بازجویی‌ها به پلیس گفته که مادرش عضو این کلیسا بوده و کمک‌های مالی بیش از حد او به این گروه، خانواده آنها را از هم گسسته است. به همین دلیل او از این فرقه نفرت دارد.

شینزو آبه، متولد سال ۱۹۵۴، در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ و همین طور از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن را بر عهده داشت و از طرف همین حزب به مقام نخست وزیری رسید.

No comments:

Post a Comment