Translate

Friday, July 22, 2022

استفاده ابزاری جمهوری اسلامی از رسانه‌ها برای اذیت و آزار نوکیشان مسیحی

 

طبق گزارش جدید کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی، دولت جمهوری اسلامی با استفاده از عباراتی مانند «فرقه صهیونیستی تبشیری» یا «شبکه صهیونیستی» در رسانه‌‌های حکومتی ایران، نوکیشان مسیحی را مورد اذیت و آزار قرار می دهد.

«محبت نیوز»- کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی روز جمعه ۳۱ تیر با انتشار گزارشی اعلام کرد کارزار رسانه‌ای حکومت ایران برای پخش اطلاعات نادرست علیه اقلیت‌های دینی و مذهبی طی یک سال گذشته همچنان ادامه داشته است.

به نقل از صدای آمریکا، بنا بر این گزارش اگرچه حکومت ایران اتهامات گوناگونی را علیه اقلیت‌های مختلف مطرح می‌کند، اما اتهام مشترکی که درباره آنها استفاده می‌شود ارتباط با دولت‌های خارجی و تلاش برای کاشتن بذر نفاق و دودستگی در جامعه ایران است.

در ادامه این گزارش آمده که اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران صرفن به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان مورد حمله حکومت قرار نمی‌گیرند، بلکه بهانه جمهوری اسلامی از هدف قرار دادن آنها، تهدید پیروان این ادیان و مذاهب علیه حاکمیت و امنیت ملی ایران است.

طبق این گزارش، درحالی که دستگاه‌های اطلاعاتی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی را به اتهامات بی‌اساسی همچون تهدید علیه امنیت ملی بازداشت می‌کنند، بازوی تبلیغاتی دولت ایران نیز با انتشارات اطلاعات و اخبار نادرست تلاش می‌کند این بازداشت‌ها را توجیه کند.

در بخش دیگری از گزارش آمده که صدا و سیمای ایران و همچنین عمده نشریات و رسانه‌های داخل کشور تحت کنترل حکومت ایران هستند و معدود نشریات به نسبت مستقل نیز اجازه عبور از خطوط قرمزی همچون انتقاد از علی خامنه‌ای یا ایدئولوژی رسمی جمهوری اسلامی را ندارند.

یهودی‌ستیزی و تبعیض علیه مسلمانان سنی، دراویش گنابادی، نوکیشان مسیحی، و بهائیان، بخش بعدی این گزارش را تشکیل می‌دهند.

در بخش یهودی‌ستیزی به مواردی همچون رای مخالف ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در ژانویه ٢٠٢٢ علیه رد هولوکاست، اظهارات یهودی‌ستیزانه مکرر سران و مقامات حکومت ایران، و یا جعلیات مندرج در رسانه‌های ایران علیه اعیاد یهودیان به‌ویژه عید باستانی «پوریم» اشاره شده است.

اما تداوم آزار و اذیت نوکیشان مسیحی از سوی دولت جمهوری اسلامی با استفاده از عباراتی مانند «فرقه صهیونیستی تبشیری» یا «شبکه صهیونیستی» همراه بوده است.

کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی روز پنجشنبه ۱۴ ژوئیه نیز با انتشار گزارشی از تداوم «نقض فاحش» آزادی‌های مذهبی در ایران طی سال ٢٠٢٢ خبر داده بود.

گفتنی است ارتباط دادن مسیحیان با صهیونیست، به پرونده‌سازی علیه نوکیشان مسیحی کمک می‌کند. قضات دادگاه‌های انقلاب ایمانداران مسیحی را به بهانه شرکت در کلیساهای خانگی یا داشتن کتاب مقدس و جزوات آموزشی بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت صهیونیستی یا جاسوسی برای اسرائیل به حبس‌‌های سنگین محکوم می‌کنند.

No comments:

Post a Comment