Translate

Saturday, August 26, 2023

حجاب اجباری؛ آزاده عابدینی در تهران بازداشت شد


 

آزاده عابدینی، زنی که انتشار ویدیویی از ایستادگی او در مقابل یک بسیجی «آمر به معروف» با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده بود، به دست ماموران جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

اطلس زندان‌های ایران، روز جمعه ۳ شهریور با اعلام این خبر نوشت که بازداشت خانم عابدینی روز ۲۵ مرداد و دو روز پس از آنکه یک نیروی بسیجی از وی فیلمبرداری کرده بود، صورت گرفته است.

ویدیوی مجادله او با فرد بسیجی مربوط به روز ۲۳ مردادماه است. خانم عابدینی در این ویدئو در حالی که فرد «آمر به معروف» از او فیلمبرداری می‌کرد، از پوشش اختیاری خود دفاع کرده و از فساد اقتصادی سران حکومت ایران سخن گفت.

اطلس زندان‌های ایران به نقل از یک منبع مطلع نوشته، دو روز پس از ایجاد مزاحمت یک آمر به معروف برای خانم عابدینی و فیلم‌برداری از او و ماشین وی، ماموران امنیتی این زن مخالف حجاب اجباری را دستگیر و به بازداشتگاه وزرای تهران منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، او پس از دو روز به بازداشتگاه شاپور این شهر منتقل شده و از تاریخ ۲۹مرداد۱۴۰۲ در زندان اوین محبوس است.

به نوشته اطلس زندان‌های ایران، آزاد عابدینی از زمان بازداشت، با خانواده‌اش تماس نگرفته و از داشتن وکیل محروم بوده است.

اتهامات مطرح شده علیه خانم عابدینی، «توهین به مقدسات» و «اشاعه فساد و فحشا» عنوان شده است. اتهام «توهین به مقدسات» به‌خاطر یک پست در صفحه اینستاگرام خانم عابدینی علیه او مطرح شده است.

آزاده عابدینی سال گذشته نیز هم‌زمان با اعتراضات سراسری ایران، در شهرک اکباتان تهران بازداشت شده بود. 

پرونده او در بهمن۱۴۰۱ و پس از صدور بخش‌نامه قوه قضائیه مبنی بر «عفو» شماری از بازداشت‌شدگان، مختومه اعلام شده بود.

 

No comments:

Post a Comment