Translate

Thursday, August 31, 2023

جواد روحی، معترضی که به سه بار اعدام محکوم شده بود، جان باخت


جواد روحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، که حکم سه بار اعدام او چندی پیش در دیوان عالی کشور نقض شده بود، بامداد روز پنجشنبه نهم شهریور، جان باخت.

خبر درگذشت آقای روحی را نخستین بار ظهر پنجشنبه نهم شهریور، وکیل او مجید کاوه، در حساب کابری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد و نوشت که بر اساس اطلاع خانواده او، جواد روحی «ساعاتى پيش در زندان نوشهر فوت شده است».

ساعتی بعد خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی زندان نوشهر خبر داد که جواد روحی ساعت ۳:۴۵ بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه «به دلیل تشنج» از زندان به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

جزئیات جان باختن آقای روحی مشخص نیست، و رادیوفردا هنوز مستقلاً قادر به تأیید جزئیات منتشر شده در خبرگزاری‌های دولتی ایران نیست و وکیل آقای روحی هم تاکنون به نقل از خانوده‌اش تنها به تأیید جان باختن او «در زندان نوشهر» اکتفا کرده است.

 

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، دیگر منبع خبری حکومتی است که از انتقال او به بیمارستان «به دلیل تشنج»، و جان با ختن او در بیمارستان خبر داده است.

این خبرگزاری هم‌چنین مدعی شد که «با دستور قضایی مقرر شده است که دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و داروهای وی مستندسازی شود.»

بنا بر اعلام تسنیم «جسد آقای روحی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم‌شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه‌گیری اقدام شده است.»

 

 

No comments:

Post a Comment