Translate

Friday, July 7, 2023

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی خواستار «جلوگیری از ساخت بیمارستان و دارو» در ایران شد


 

دبیر تشکیلاتی با عنوان «شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی» وابسته به حوزه‌های علمیه از ارائه بسته‌ای شامل ۱۲ راهکار شامل «راه حل‌های فقهی» خبر داد که در میان آن‌ها «جلوگیری از ساخت بیمارستان و دارو» و «ساخت خانه‌های حیاط‌دار جایگزین خانه‌های آپارتمانی» دیده می‌شود.

خبرگزاری فارس روز جمعه ۱۶ تیر سخنرانی علی کشوری در شهر سمنان را منتشر کرده که از «بسته اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه» صحبت کرده و خواستار دخالت حوزه علمیه در اداره کشور شده است.

او در حوزه مدیریت شهری خواستار مدیریت «محله‌محور» شده و گفته که باید این محلات را مساجد اداره کنند. به گفته او «در هر مسجد باید ۲۰ روحانی مستقر حضور داشته باشند تا به اعضای محله خدمات ارائه دهد.»

این پیشنهاد در حالی است که خردادماه گذشته، نماینده ویژه ابراهیم رئیسی در امور روحانیت با اشاره خلوت و خالی شدن برخی از مساجد در کشور، گفته بود که «از حدود ۷۵ هزار مسجد در کشور، در ۵۰ هزار مسجد» عملا «بسته است.»

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود، در مورد شیوه ساخت خانه‌های حیاط‌دار به جای آپارتمان توضیح داده که حوزه علمیه به دولت پیشنهاد داده است تا چند «میلیون قطعه زمین رایگان» به مستاجران داده شود و افزوده که «اگر این پیشنهاد اجرایی شود ظرف دو سال آینده تعداد مستاجران از ۳۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.»

او سومین «اولویت تمدنی الگوی پیشرفت اسلامی» را «پیشگیری از بیماری و جلوگیری از ساخت بیمارستان و دارو» دانسته و گفته که در وزارت بهداشت جمهوری اسلامی «سواد پیشگیری از بیماری» وجود ندارد.

او در این زمینه گفت: «اگر وزارت بهداشت فقر دانشی و تخصصی پیدا کرد ما در حوزه علمیه متکفل آن می‌شویم و روایات سلامت را تبلیغ می‌کنیم.»

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی همچنین خواستار «تغییر تعریف دوا در ذهن‌ها» شده است.

No comments:

Post a Comment