Translate

Friday, April 12, 2024

مغازه «عموحسن» بر سر حجاب پلمب شد


حسن کریمی، که در شبکه‌های اجتماعی به «عمو حسن» مشهور است، می‌گوید ماموران مغازه اغذیه‌فروشی‌اش را در گرگان بر سر حجاب پلمب کرده‌اند.

او مدتی‌است به دلیل تلفظ خاص حرف «سین» در ویدیوهایش و روش خاص پختن املت در اینستاگرام معروف شده و بیش از ۳۶۰ هزار دنبال‌کننده دارد.

آقای کریمی در ویدیویی می‌گوید: «به بعضی‌ها می‌گویم حجاب را رعایت کنید، ناراحت می‌شوند. این هم نتیجه‌اش.»

جمهوری اسلامی برای مجبور کردن زنان به رعایت حجاب اجباری پس از اعتراضات سراسری در ایران به روش‌هایی از جمله جریمه و تشکیل پرونده قضایی، پلمب کسب‌وکارها و توقیف خودروها روی آورده است.

 با تشدید برنامه‌های حکومت برای تحمیل حجاب اجباری به زنان شمار زیادی از مکان‌های تفریحی، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید در نقاط مختلف به دلیل «رعایت نکردن حجاب» پلمب شده‌اند. هر چند که آمار کامل از مکان‌های پلمب شده منتشر نمی‌شود.

گروهی از زنان در تهران و شهرهای دیگر در آنچه «مبارزه مدنی روزمره» می‌خوانند، با پوشش اختیاری در معابر عمومی و رویدادها حاضر می‌شوند و با اشاره به کشته‌ها و زخمیان اعتراض‌ها می‌گویند «دیگر به عقب برنمی‌گردیم.»

ناظران منتقد می‌گویند جمهوری اسلامی از راه پلمب مغازه‌ها قصد دارد تا اعمال حجاب اجباری را به کسب‌وکارها «برون‌سپاری» کند و از این طریق مردم را در برابر مردم قرار بدهد.

 

No comments:

Post a Comment