Translate

Wednesday, November 1, 2023

انتقال دوباره رویا ذاکری، دختر تبریز به بیمارستان روانپزشکی رازی

 



فعالان ترک آذربایجانی، از انتقال دوباره «رویا ذاکری»، زن جوانی که با نام «دختر تبریز» شناخته می‌شود به بخش زنان بیمارستان روانپزشکی «رازی» در شهر تبریز خبر دادند.

صفحه اینستاگرام «دومان رادمهر» که اولین بار نام و مشخصات خانم ذاکری را منتشر کرد، سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ نوشت که او «(حداقل) از روز ۶ آبان در بخش زنان بیمارستان رازی تبریز دوباره بستری شده است».

بر اساس این گزارش، «پزشک قانونی تبریز بعد از معاینه» خانم ذاکری، همچنان «عدم ترخیص و ادامه بستری» را ضروری دانسته است.

بنا به گفته این فعال ترک آذربایجانی، به همین دلیل هم دختر تبریز همچنان «ممنوع الملاقات» است و پرونده پزشکی او در اختیار حراست بیمارستان رازی است.

این در حالیست که خانم ذاکری، از روز ۲۹ مهر ۱۴۰۲ از بیمارستان به بازداشتگاه اطلاعات شهر تبریز منتقل شده بود. 

همان زمان، «سینا یوسفی»، وکیل دادگستری، در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، نوشته بود: «امروز با دستور دادستان از بیمارستان به اداره اطلاعات تبریز در باغشمال منتقل شده است».

رویا ذاکری، ۳۱ ساله، کارشناسی ارشد کامپیوتر است. او روز ۲۳مهر۱۴۰۲ در محله «منجم» در بخش قدیمی شهر تبریز، در‌حالی‌که حجاب اجباری نداشت، از سوی ماموران موسوم به «آمر به معروف»، مورد حمله قرار گرفت.

ویدیویی از او منتشر و هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در آن این زن جوان، خسته و درمانده از وضعیتی که در آن قرار گرفته، علیه «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی شعار می‌دهد.

او در این ویدیو، به زبان ترکی می‌گوید که در بازداشت ۵ روز اعتصاب غذا کرده است.

پیش‌تر «ایران‌وایر» در گزارشی نوشته بود که این زن جوان قبلا نیز در جریان اعتراضات سراسری به قتل حکومتی «ژینا (مهسا) امینی» بازداشت و بعد از آن از سوی بازجوهایش به زندان روانپزشکی رازی تبریز، یکی از بدنام‌ترین بیمارستان‌های روانپزشکی ایران منتقل شده بود.

در سال‌های اخیر، نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی با انتقال معترضان و زندانیان سیاسی به بیمارستان‌های روانپزشکی بدین وسیله آن‌ها را مورد تحقیر، آزار، شکنجه و حتی در معرض مرگ قرار می‌دهد.

No comments:

Post a Comment