Translate

Wednesday, August 10, 2022

یورش ماموران امنیتی به منزل یک «نوکیش مسیحی» در کرج


ماموران امنیتی پس از یورش به منزل پدری “محمد گلباز” ضمن بازرسی و تفتیش آن مکان برخی وسایل را ضبط و با خود بردند ، همچنین جهت بازداشت این نوکیش مسیحی به محل کار وی نیز رفتند.

«محبت نیوز»– محمد گلباز، نوکیش مسیحی، روز یکشنبه هشتم مرداد ماه، توسط مأموران امنیتی در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی در این شهر منتقل شده است.

به گزارش وب سایت سازمان ماده ۱۸، در این روز ۱۵ مأمور امنیتی به خانه والدین آقای گلباز برای بازداشت وی یورش بردند، ولی این نوکیش مسیحی که در خانه جداگانه ای زندگی می‌کند، در آنجا حضور نداشت.

مأموران امنیتی، عکسی از عیسی مسیح را در منزل پدر و مادر محمد گلباز که مسیحی نیستد، پیدا و ضبط کردند. این مأموران امنیتی سپس به مغازه تعمیر موتور وی رفتند.

نیروهای امنیتی این شهروند مسیحی را ابتدا به منزلش برده، و پس از تفتیش خانه، محمد را به مکانی نامعلوم بردند. لپ تاپ این نوکیش مسیحی نیز توقیف شده‌است.

محمد گلباز که در محل نامعلومی در کرج، در بازداشت بسر می‌برد، دو روز پیش با خانواده اش برای اولین بار تماس تلفنی داشته است. هنوز مشخص نیست چه اتهاماتی علیه وی مطرح شده‌است.

به نظر می‌رسد موج تازه‌ای از فشار علیه ایمانداران مسیحی از سوی نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به راه افتاده است. پیشتر در پنجم تیرماه نیز چهار نوکیش مسیحی در یک کلیسای خانگی در نیشابور توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده‌ بودند.

نوکیشان مسیحی اغلب با اتهامان امنیتی از جمله «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» یا «تبلیغ مسیحیت صهیونیست» و «توهین به مقدسات» بازداشت می‌شوند اما تنها جرم آنها از نگاه جمهوری اسلامی این است که در خلوت عیسی مسیح را پرستش کرده‌اند. 

No comments:

Post a Comment