Translate

Monday, June 6, 2022

رسیدگی به پرونده هفت شهروند «مسیحی» در دادگاه انقلاب تهران

قاضی «ایمان افشاری» که به صدور احکام سنگین علیه نوکیشان و فعالان مسیحی مشهور است و دارای باورهای مسیحیت ستیزی نیز می باشد، بارها در جریان جلسات دادگاه به نوکیشان مسیحی و وکلایشان توهین کرده است.



«محبت نیوز»– گزارش‌ها از ایران حاکیست جلسه رسیدگی به پرونده «ژوزف شهبازیان»، «سالار اشراقی مقدم»، «فرهاد خزایی»، «سمیه صادق»، «معصومه قاسمی»، «مینا خواجوی قمی» و «ملیحه نظری»، هشتم خرداد ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

رئیس این دادگاه قاضی ایمان افشاری بود که به صدور احکام سنگین علیه نوکشان و فعالان مسیحی مشهور است و بارها در جریان جلسات دادگاه به نوکیشان مسیحی و وکلایشان توهین کرده است به شدت مسیحی ستیز است.
سازمان «ماده ۱۸» به نقل از منابع مطلع گزارش داد دادگاه این شهروندان مسیحی چهار ساعت طول کشیده و به دلیل تعداد زیاد متهمان، وکلایشان و پرسنل دادگاه به سالن اجتماعات منتقل شده‌است.
این افراد به اتهام «ترویج مسیحیت صهیونیستی» و «عضویت در گروهای مخالف نظام» در موج گسترده‌ای از بازداشت و بازجویی از مسیحیان در تابستان ۱۳۹۹ دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل شدو
در روزهای دهم و یازدهم تیرماه ماه ۱۳۹۹ مأموران امنیتی در حمله به منازل و کلیساهای خانگی در شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج و ملایر، دست به بازداشت ده‌ها مسیحی از جمله سونیا صادق، مینا خواجوی، ژوزف شهبازیان، فرهاد خزایی و سالار اشراقی مقدم زدند.
مأموران اطلاعات سپاه، همچنین دهم تیر ماه، به منزل ملیحه نظری، در آریاشهر تهران هجوم برده و این نوکیش مسیحی را در حضور همسر و فرزند بیمارش بازداشت و برخی از وسایل شخصی وی از جمله کامپیوتر، تعدادی کتاب و تلفن همراه را ضبط کردند.
ژوزف شهبازیان با وثیقه دو میلیارد تومانی، سونیا صادق با وثیقه پانصد میلیون تومانی، ملیحه نظری ۳۰۰ میلیون تومان، مینا خواجوی، فرهاد خزایی و سالار اشراقی مقدم، هرکدام به وثیقه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی، به‌طور موقت آزاد هستند.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسیحیت ستیزی در بین ۱۰ کشور نخست جهان قرار دارد. 

No comments:

Post a Comment